+Follow
Facebook
Dashboard
Reload Page
EXIT

HIJAB ? APA TU ?

bumi dibasahi dengan air hujan yang rintik-rintik di luar rumah , *okey cek tipu, berEXERCISE di atas katil yang empuk bak donut yang gebu, sambil online cik BURUNG , cek rasa sudah cukup mukadimah yang agak BIOL dan SIOL untuk permulaan entri ini , hehe . ok ok , baik kita teruskan , entri ni mari kita bahas mengenai hijab.cek tidak berapa arif tentang hijab.
APA ITU HIJAB ?
Hijbab adalah bentuk mashdar, dan maknanya secara bahasa adalah yang besifat menutup, melindungi, dan mencegah.
Dari segi syara’ (istilah) adalah seseorang wanita yang menutup tubuh dan perhiasannya, sehingga orang asing (yang bukan tergolong dari mahramnya) tidak melihat sesuatu pun dari tubuhnya dan perhiasan yang dia kenakan sebagaimana yang diperintahkan supaya ditutup (dihijab). Iaitu ditutup/dihijab dengan pakaiannya atau dengan tinggal di rumahnya.
Wanita mukmin berhijab dengan mengenakan khimar (kain tudung/penutup kepala) yang dilabuhkan sehingga ke dada-dada mereka dan dengan mengenakan jilbab yang menutupi seluruh tubuh mereka.

sebenarnya yang tu bukan topik utama , malah topik utama diberi tumpuan penuh kepada HIJAB MATA. Dari apa yang cek tahu , hijab mata ini adalah menghalang kita daripada melihat makluk makluk halus.Ada lagi , cek pernah terbaca dalam blog siapa entah , dia mengatakan hijab ini mempunyai banyak lapis . hijab terbuka mengikut lapisan , lapisan itu lah yang akan menentukan kita akan lihat alam apa . alam jin ? alam roh ? dan seterusnya ALLAH SWT .
dan akhir sekali , anda boleh olah pandangan ANDA tentang hijab ini .


haha , maaf ye itu bukan cara nak membuka hijab ye , harap ambil peduli . 

POSTED ON: Sunday, November 11 @ 2:27 AM | 4 comments

← Older / ♥ back up ♥ / Newer →
I.N.F
@nfiena
saya tidak ada tuhan tetapi saya ada ALLAH SWT .
kedah,malaysia


Layout by FaqihahHusni. Basecodes Mocha Frappes. Please view with Google Chrome. Icon from: xo. Inspired by: MayaaKarin
Copyright © All rights reserved 2012 by Faqihah Husni ♡